Voedingscentrum.nl maakt gebruik van cookies. Waarom? Lees onze uitleg.
Menu
Zoek

50+: fit en vitaal

Gezond gewicht voor 50+

Na de 50 heb je iets minder eten nodig. Hoe blijf jij op gewicht?

Vitamine D: goed idee

Vitamine D slikken vermindert de kans op vallen en botbreuken.

Je spieren na je 50e

Met het ouder worden neemt je spiermassa af. Je hebt daarom minder energie nodig.

Eetweetjes voor 50+

Gezond eten doe je zo

Broodbeleg-inspiratie

Heb je genoeg van een boterham met kaas? Wij bieden inspiratie met volop groente en fruit.

Gezonde recepten

Je kunt onze, lekkere en eenvoudige, recepten filteren op bereidingstijd en dieetwensen.

Tips voor tussendoor

Hier vind je tips voor tussendoor met ingrediënten als fruit, groente en zuivel.
Wat weet jij van gezond eten na je 50ste? Wat weet jij van gezond eten na je 50ste?

Hoeveel weet jij over gezond eten na je 50ste levensjaar? Ontdek het in 6 vragen.

Een nieuwe fase 

Eten tijdens de overgang

Opvliegers, stemmingswisselingen, meer of minder eetlust. En afvallen is lastig. Kan voeding helpen tijdens de overgang?

Voor oppasoma's en opa's

Als je regelmatig oppast op je kleinkind, heb je veel invloed op wat hij eet en drinkt. Tips voor tussendoortjes, bewegen en regels voor snoep.

Voeding bij ziektes en aandoeningen

Hoge bloeddruk

Met een lagere bloeddruk, wordt jouw kans op hart- en vaatziekten kleiner.

Hart- en vaatziekten

Goed eten is voor jou extra belangrijk. Waar kun je op letten?

Diabetes type 2

Wat je eet heeft direct invloed op hoe je je voelt. Hoe eet je goed met diabetes type 2?

Adviezen bij andere aandoeningen

Gezonde basis met de Schijf van Vijf

Astrid Postma-Smeets van het Voedingscentrum vertelt wat gezond eten met de Schijf van Vijf inhoudt.

Zo viel Gijs Staverman (51) 18 kilo af 

Radio-dj Gijs Staverman stopte eerst met roken en verloor 18 kilo. Hoe? “Ik ben gestopt met veel eten.” Lees het hele interview.